خداوندا مرا از کسانی قرار دِه که دنیاشان را برای دینشان میفروشند نه دینشان را برای دنیاشان. (دکتر علی شریعتی)
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت چاپ کتاب فارسی در ایران

قیمت چاپ کتاب فارسی در ایران

 

در این مقاله اختصاصی با تعرفه و نحوه قیمت گذاری چاپ کتاب در ایران آشنا خواهید شد.

قیمت چاپ کتاب فارسی با توجه به تعداد صفحات کتاب ، سایز نهایی کتاب ، و تعداد جلد(تیراژ) متغیر است . اما هزینه چاپ کتاب بر مبنای هزینه و قیمت چاپ ، قیمت کاغذ ، قیمت صحافی و… تعیین میشود .

ابتدا هدف خود را از چاپ کتاب تعیین کنید . ممکن است هدف شما کسب در آمد و فروش کتاب باشد و یا اینکه قصد تقویت رزومه تحصیلی و شغلی خود را داشته باشید . گاهی نیز افراد به دلایل فرهنگی و اجتماعی میخواهند کتابشان را منتشر کنند .

هر کدام از این اهداف ، روش های مختلف چاپ کتاب خود را دارند . به عنوان مثال اگر میخواهید برای تقویت رزومه تحصیلی و دریافت امتیاز در مصاحبه دکتری کتاب چاپ کنید ، نیاز به تیراژ بالا و هزینه بیشتر ندارید . موسسه پیشگامان مسیر دانش ، چاپ کتاب را با تیراژ بسیار پایین انجام میدهد که هزینه و زمان کمتری صرف شود . و اما اگر قصد دارید از کتاب خود کسب در آمد نمایید، با توجه به قشر هدف تیراژ مناسبی را انتخاب کنید .
قیمت چاپ کتاب

بنابراین اگر میخواهید از چاپ کتاب به در آمد برسید ، میتوانید با توجه به موضوع کتاب و گروه مخاطبان کتاب و قیمت چاپ کتاب ، اقدام به چاپ کتاب در تیراژ بالا نمایند . البته باید در نظر بگیرید که اگر گروه هدف شما در کشور حدود۲۰۰۰ نفر میباشند ، منطقی نیست که ۵۰۰۰جلد کتاب چاپ کنید . پس حتما در مورد تعداد تیراژ خوب تحقیق کنید و عجولانه عمل نکنید.

در مورد قیمت چاپ کتاب هم دقت کنید و این را هم در نظر داشته باشید که در این زمینه ناشران و شرکت های کلاهبردار بسیاری وجود دارند که با سوء استفاده از مولفان اقدام به سود جویی مینمایند .

اگر هدف شما از چاپ کتاب ، کسب در آمد نیست و صرفا برای کسب امتیاز پایان نامه و ارتقا رزومه تحصیلی اقدام به چاپ کتاب میکنید ، بهتر است چاپ کتاب با تیراژ کم و محدود را انجام دهید که با چاپ دیجیتال انجام میشود و هزینه بالایی دارد به طوری که قیمت تمام شده برای هر کتاب طوری است که برای فروش به صرفه نیست .

اگر قصد تبدیل پایان نامه به کتاب و چاپ کتاب از پایان نامه را دارید ، سعی کنید تبدیل آن را با دقت و مشاوره با متخصصان آن انجام دهید ، با توجه به قیمت چاپ کتاب و هدف شما که افزایش سطح رزومه تحصیلی است ، کیفیت کتاب چاپ شده اهمیت بالایی دارد .

قیمت چاپ کتاب فارسی در ایران

برچسب ها :