نباید از خسته بودن خود شرمنده باشی بلکه فقط باید سعی کنی خسته آور نباشی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در حزب جامعه روحانیت تاکنون اسمی از جلیلی، ضرغامی، قالیباف و باهنر طرح نشده

در حزب جامعه روحانیت تاکنون اسمی از جلیلی، ضرغامی، قالیباف و باهنر طرح نشده

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , انتخابات

حجت الاسلام محمدتقی رهبر  :

در جامعه روحانیت تاکنون اسمی از جلیلی، ضرغامی، قالیباف و باهنر طرح نشده / کم کم کاندیداها مشخص می شوند / جبهه پایداری طیفی محدود است؛ گزینه این گروه باید مورد قبول تمامی اصولگرایان باشد

در حال حاضر یک کمیسیون تشکیل شده است تا وحدت را میان اصولگرایان شکل دهد، اما در مورد مصداقها من هیچ نظری ندارم چرا که هنوز اقایان به صراحت نام شخصی را نبرده اند یا حداقل بنده نشنیده ام. البته در استانه انتخابات هستیم باید کم کم کاندیداها مشخص شود.

 حجت الاسلام محمدتقی رهبر در گفت و گو با  انتخاب  درباره کاندیداتوری محمدرضا باهنر، عزت الله ضرغامی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از جناح اصولگرا، اظهار کرد: من در جلسات جامعه روحانیت مبارز حضور دارم و در جلسات تاکنون صحبت از این اسامی نشده است.

عضو جامعه روحانیت گفت: در جلسات به طور مداوم درباره اجماع و وحدت صحبت می شود تا در انتخابات به این نتیجه دست یافته شود. در هر صورت اینها بحثهای کلی است، من خبر ندارم که نظر اصولگرایان چیست، اصولگرایان چند تشکل متفاوت هستند، یک عده از روحانیت، عده ای غیر روحانی و برخی هم از ایثارگران هستند و من هنوز نمی دانم که اقایان روی مورد خاصی یا چند مورد خاص به نتیجه رسیده اند یا نه. تا ان جایی که من از جامعه روحانیت اطلاع دارم این است که موضوع جدیدی مطرح نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک کمیسیون تشکیل شده است تا وحدت را میان اصولگرایان شکل دهد، اما در مورد مصداقها من هیچ نظری ندارم چرا که هنوز اقایان به صراحت نام شخصی را نبرده اند یا حداقل بنده نشنیده ام. البته در استانه انتخابات هستیم باید کم کم کاندیداها مشخص شود.

رهبر در پاسخ به سئوالی در مورد شکست های متعدد اصولگرایان در باب رسیدن به وحدت گفت: اگر همدلی و هم فکری بین طیف های مختلف اصولگرا باشد و آقایان از خواسته های متعدد دست بدارند و روی یکی دو خواسته متمرکز شوند، فضای کشور هم این آمادگی را دارد که از ین جریان حمایت کند. خب تهران یک مدل است، اصفهان مدل دیگر، هر یک فضای خود را دارند و بر اساس آن رفتار می کنند. اگر جامعتین بتوانند روی یک مورد واجد شرایط تکیه کنند بهتر است و نتیجه بخش خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا کاندیداها در جریان اصولگرا حاضر میشوند به نفع هم کناره گیری کنند، ادامه داد: رایزنی ها در حال انجام است، باید منتظر باشیم این رایزنی ها به کجا می رسد و آیا اساسا آقایان میخواهند کسی را معرفی کنند یا خیر.

این عضو جامع روحانیت مبارز در پاسخ به اینکه آیا این بار جبهه پایداری نظر جمع را خواهد پذیرفت و یا راه خود را خواهد رفت، گفت: پایداری یک طیف محدود است و گستره کمی از اصولگرایان را در برمی گیرد، اگر هم به نتیجه نهایی برسند باز بحث این است که آیا بقیه اصولگرایان موافق هستند، کسانی که می آیند باید حمایت جمعی اصولگرایان را داشته باشند، اگر بنا باشد هر کس ساز خود را بزند همان میشود که در گذشته شاهدش بودیم. امیدوارم که تجربه گذشته چراغ راه ما باشد. تشکل های اصولگرا باید روی یک مورد قوی به توافق برسند که بتواند در میدان رقابت حضور جدی داشته باشد والا هر کس بگوید ما به یک نتیجه ای رسیده ایم و تمام، بعد عده دیگر فرد دیگری را معرفی میکند و یک عده دیگر نوع دگر را، با این حال هنوز چشم انداز از اینده معلوم نیست.

وی تاکید کرد: وحدت ما در انسجام و هم دلی و استفاده از تجارب گذشته است و  اگر تکثر باشد نتیجه بخش نیست، اگر برادران و خواهران اصولگرا با نگاهی جامع سلیقه های شخصی خود را کنار بگذارند امیدی وجود دارد در غیر اینصورت به جایی نخواهیم رسید.

رهبر در پاسخ به سئوالی در مورد حمایت برخی چهره های بانفوذ اصولگرا از روحانی، گفت:  نظر خاصی در این زمینه ندارم، این ملت است که باید رای بدهد. آنها دولت و عملکرد چهار ساله اش را می بینند و رای می دهند. هر که را مردم انتخاب بکنند همان می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سئوالی در مورد حمایت ناطق نوری از روحانی اضافه کرد:  اقای ناطق یک چهره مورد قبول و سابقه دار هستند، ایشان از چهره های شاخص انقلاب ما هستند و به مسائل سیاسی هم واردند اما در این مرحله نمی دانم چه تصمیمی دارند.

در حزب جامعه روحانیت تاکنون اسمی از جلیلی، ضرغامی، قالیباف و باهنر طرح نشده