کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

موسوی لاری : جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد

موسوی لاری : جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , موسوی لاری

نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد گفت: کادر سازی به عنوان اولویت اساسی احزاب مورد توجه واقع شود.

 به گزارش ایسنا، عبدالواحد موسوی لاری در نشست هفتگی حزب همبستگی ایران اسلامی که با حضور اعضای کمیته‌ها و شاخه‌های حزب همبستگی و جمعی از فعالان سیاسی در دفتر این حزب برگزار شد با تاکید بر اهمیت بعد جمهوریت نظام گفت:‌ امام جمهوری را مبتنی بر مردمی بودن می‌دانست و حتی اصول مختلف قانون اساسی کشور هم اتکا به آرای مردمی را پایه و اساس جمهوریت نظام می داند.

وی نهادهای مدنی را واسط میان توده مردم و قاعده و راس هرم قدرت دانست و یاد آور شد: از طریق این فرایند و تکیه به احزاب، خواست‌های مردم به مدیران و مسئولان کشور منتقل می‌شود و با توجه به اینکه در جمهوری اسلامی نظام حزبی به رسمیت شناخته شده است، احزاب باید نیروهایی قوی را برای تصمیم‌سازی‌ها و پذیرش مسئولیت در آینده تربیت کنند و با به استخدام در آوردن عنصر قدرت مطالبات مردم را بر آورده کنند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز کلمه “جمهور” که با پسوند اسلامی در نظام شناخته می شود را یکی از عالی‌ترین نمونه‌های اتکا به رای مستقیم مردم دانست و تصریح کرد: در این راستا حضور احزاب و تشکل‌های مدنی قوی یکی از نمادهای نظام جمهوری است.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به موانع موجود بر سر راه فعالیت احزاب گفت: احزاب باید این موانع را از سر راه بردارند و با تلاش بیشتر زیر چتر قانون اساسی، ضمن مطالبه حقوق و تکالیف خود، به حقوق و تکالیف دیگر جریان‌ها نیز احترام بگذارند و به عنوان تشکل‌های سیاسی پیگیر حق و تکلیف به صورت توامان باشند.

موسوی لاری با تاکید بر اینکه جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد گفت: مهمترین وظیفه احزاب در یک نظام دموکراتیک تربیت افراد توانمند و کادرسازی برای آینده است. در جلسات حزبی باید توجه ویژه‌ای به مقوله کادرسازی داشت و در این فرایند البته باید مسائل کشور و نیازهای جامعه را هم رصد کرد تا بهترین و توانمندترین افراد در احزاب تربیت شوند.

وی ناهنجاری‌های اجتماعی روز افزون کشور را ناشی از بی‌توجهی به موضوع حق و تکلیف دانست و افزود:‌ هنر احزاب پیگیری این مسائل و طراحی ادبیات و نحوه مواجهه مردم با عنصر حق و تکلیف است.

این فعال سیاسی تندروی بیش از حد و کوتاه آمدن مداوم را زیان‌بار دانست و با اشاره به مسائل روز کشور از جمله موضوع اختلاس‌ها و سو استفاده‌های مالی گفت: مثلا در قضیه بابک زنجانی باید توجه داشت که با اعدام این فرد چه مشکلی حل می شود؟ مردم انتظار دارند پول‌ها به بیت‌المال برگردد. اینها نکاتی است که احزاب باید به آن توجه داشته باشند و آنها را مورد بحث قرار دهند.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در پایان اظهار امیدواری کرد که جلسات حزبی زمینه و چراغ راه آینده کشور باشد و کادر سازی به عنوان اولویت اساسی احزاب مورد توجه واقع شود.

سالاری: روحانی قوی‌ترین گزینه جریان اصلاحات است

در ادامه این نشست محمد سالاری قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با بیان اینکه این حزب اولین تشکل مولود جریان اصلاحات و برخاسته از مجلس بود که با چرخش نخبگان شکل گرفت، به انتخابات سال ۹۲ و پیروزی روحانی اشاره و تصریح کرد: در سال ۹۲ با وجود رد صلاحیت هاشمی در نهایت با اجماعی که در میان اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد انسجام و همبستگی خوبی در سطح توده‌ها و نخبگان و دانشگاه‌ها ایجاد و روحانی پیروز شد و مدل شورای عالی سیاستگذاری در انسجام بخشی به نیروهای اصلاح طلب نقش عمده‌ای ایفا کرد که‌ این امر برگ زرینی در کارنامه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بود و بنده به عنوان عضوی از این تشکل شهادت می‌دهم که آقای موسوی لاری نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد این انسجام داشت.

قائم مقام دبیر کل حزب همبستگی با اشاره به انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ و پیروزی جریان اصلاح‌طلبی خاطر نشان کرد:‌ مدل عالی و تاثیر گذار شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان نقش قاطعی در پیروزی این جریان در انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ داشت و بی‌شک با بهره‌گیری از این الگو می‌توان راه پیروزی در انتخابات آینده را نیز هموار کرد.

وی روحانی را قوی‌ترین گزینه جریان اصلاح‌طلبی دانست و خاطر نشان کرد: آقای روحانی انصافا تاکنون بسیار خوب عمل کرده و حتی فراتر از انتظار، مطالبات مردم و جریان اصلاح‌طلبی را مورد توجه قرار داده است و توانست به شعارهای اصلاح‌طلبانه‌اش عمل کند.

سالاری با بیان اینکه نفس تشکیل حزب، کار گروهی و بستر سازی برای چرخش صحیح قدرت است، تاکید کرد:‌ بی شک در این تفکر منافع فردی جایگاهی ندارد و منافع ملی و گروهی ارجحیت دارد.

 

موسوی لاری : جلسات حزبی نباید صرفا به مقوله انتخابات پیوند بخورد