تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انتقال تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت اشتباه تکراری است

 چرا باید از یک سوراخ دوبار گزیده شد؟

نماینده مردم تبریز بااشاره به پیشنهاد وزیر بهداشت برای انتقال سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌ها ذیل وزارت بهداشت، گفت: این اتفاق ناموفق یک بار افتاده و با شکست مواجه شده است.

 چرا باید از یک سوراخ دوبار گزیده شد؟

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: این طرح، طرح خوبی است. اما اشکالاتی هم دارد. یکی از اشکالات آن همین حقوق‌های نجومی است که در هیچ کجای دنیا نمی‌بینیم چنین حقوق‌های نجومی به پزشکان پرداخت شود.

وی با بیا اینکه نظام سلامت باید نظام جامع و کاملی باشد و تمامی جوانب را در بربگیرد. افزود: اشکال دیگر این طرح تحت پوشش قرار نگرفتن بیمارستان‌های غیردولتی است که به‌نوعی وابسته به دولت هستند است. بیمارستان‌های نیروهای مسلح یا تأمین اجتماعی باید چه‌کار کنند؟ نکته دیگر اینکه نظام سلامت نتوانسته بحث بیمه‌ها را حل کند در حال حاضر روستاییان با بیمه روستایی در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی برای درمان خود هزینه می‌کنند. هفته گذشته خانواده‌ای که به‌تازگی صاحب فرزند سه‌قلو شده بودند برای درمان بیماری بچه‌هایشان باید سی میلیون تومان هزینه می‌کردند تنها به این دلیل که بیمارستان دفترچه بیمه روستاییان را قبول نداشت.

سعیدی یادآور شد: طرح تحول سلامت نتوانسته نظام ارجاع خدمات پزشکی را حل کند. در حال حاضر افراد باید در روستاها یک هفته صبر کنند تا پزشک بیاید و فرد مریض را به بیمارستان ارجاع دهد چرا که بیمارستان برای مداوای افراد روستایی تنها مهر پزشک را قبول دارند.

نماینده مردم تبریز در پایان با اشاره به ایده و پیشنهاد وزیر بهداشت برای انتقال سازمان تأمین اجتماعی و بیمه‌ها ذیل وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: این اتفاق ناموفق یک بار افتاده و با شکست مواجه شده است. چرا می‌خواهیم از یک سوراخ دو بار گزیده شویم؟!

 انتقال تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت اشتباه تکراری است