عمر آنقدر کوتاه است که نمی‌ارزد آدم حقیر و کوچک بماند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کریمی قدوسی نماینده مجلس از شاکیان خود شکایت کرد

کریمی قدوسی نماینده مجلس از شاکیان خود شکایت کرد

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

جواد کریمی قدوسی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرد.

به گزارش میزان، مصاحبه جواد کریمی قدوسی پیرامون جلسه محرمانه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان را به خاطر داخلی بودن جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس و حساسیت مطالب طرح شده منتشر نکرد، وی در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه (۱ دی ماه) مجلس، بخشی از اظهارات منتسب به ظریف در کمیسیون امنیت ملی را در برگه های چاپ شده در اختیار خبرنگاران قرار داد. بعد از این اتفاق دهقانی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در این خصوص اعلام کرد که از نماینده مشهد برای این کار شکایت خواهد شد و همچنین مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، گفت: جواد کریمی قدوسی به‌منظور پاسخگویی در خصوص انتشار مطالب جلسه وزیر امور خارجه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و برخی ادعاها در این خصوص از سوی وی، در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان حاضر می‌شود.

قدوسی از شاکیان خود شکایت کرد

 جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از افرادی که به اتهام افشای اسرار نظام و همدستی با بیگانگان از او شکایت کرده بودند، شکایت کرده است. این خبری بود که حسن بیکی به میزان داد.

به گفته حسن بیکی اتهاماتی از قبیل “انحراف در مباحث سیاسی” و “به خطر انداختن منافع ملی”، توسط برخی از نمایندگان به کریمی قدوسی نسبت داده شده است.

آنطور که ابوالفضل حسن بیکی نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به میزان، گفت: شکایت کریمی قدوسی ابتدا در کمیسیون تخلفات مجلس و سپس به دلیل شخصی بودن موضوع شکایت، در دادگاه بررسی می شود، وی همچنین در مورد نکاتی که به بیرون درز کرده می تواند اعاده حیثیت کند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام قدوسی مورد تایید اعضای کمیسیون امنیت ملی نیست، اظهار کرد: پس از انتشار صحبت های ظریف توسط کریمی قدوسی چندین جلسه برگزار کردیم اما در رأی گیری به این مطلب که کریمی قدوسی تخلف کرده و باید از او شکایت شود، نرسیدیم و طبق آیین نامه، در موارد از این دست، افراد مجاز به شکایت نیستند و تنها کمیسیون می تواند شکایت کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه به طور کلی چهار طبقه بندی در کمیسیون وجود دارد، تأکید کرد: طبق یک توافق نانوشته تعیین شده که مباحث عادی را سخنگو اعلام کند ولی از نظر قانونی هیچ ممنوعیتی ندارد که هر یک از اعضا بخواهند آن را اعلام کنند.

حسن بیکی که با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان گفت و گو می کرد، با اشاره به ایجاد دوگانگی در مجلس و کمیسیون امنیت ملی بعد از اتفاقات اخیر، با تاکید بر اینکه موضوع طرح شده از سوی کریمی قدوسی موضوع مهمی نبوده، اضافه کرد: نکته محرمانه ای در مطالب مطروحه قدوسی پیرامون تمدید تحریم ها وجود نداشت، اگر هم اکنون از وزیر خارجه هم در این مورد سوال پرسیده شود، خواهد گفت “ما با اینها تعهدی داشتیم که مصوبات جدید سنا را وتو کنند.”

وی ادامه داد: به رئیس کمیسیون امنیت ملی گفتم اگر این‌ها(نمایندگان شکایت کننده از قدوسی) تا روز شنبه(۱۱ دی ماه) اتفاقات اخیر را جبران نکنند، مسائل پشت پرده را در مجلس بازگو خواهم کرد.

حسن بیکی با بیان اینکه اگر مطلبی هم پیش آمده وزیر خارجه می تواند شکایت کند و نه ما نمایندگان! خاطر نشان کرد: بنابر این، این مسئله از نظر حقوقی هیچ ارتباطی به دیگران ندارد ولی الان عده ای در حال تبدیل این مسائل به مسئله حقوقی هستند.

وی اقدام برخی نمایندگان مبنی بر نسبت افشای اسرار نظام به کریمی قدوسی را به منظور پیشبرد اهداف سیاسی خواند که نتیجه آن درگیر شدن کشور با مسائل حاشیه ای است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به زمانی که برجام در سازمان ملل تصویب شد، اظهار داشت: در بند ۳۶ آمده بود که از این پس هیچ کس مجاز نیست تحریمی را علیه ایران انجام دهد واگر انجام دهد نقض برجام است و هر ایرانی مجاز است از این حق خود دفاع کند.

جلسه ظریف و نمایندگان در محل کمیسیون امنیت ملی برگزار نشده بود/ پس مسئول نیستیم

 وی در خصوص جلسه ظریف با نمایندگان نیز، گفت: جلسه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و نمایندگان در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزار نشده بود، از این جهت ما، در مورد درز مسائل از نظر قانونی و حقوقی هیچ مسئولیتی نداریم، با همه این تفاسیر، از نظر اخلاقی می دانیم که چه مشکلی برای کشور پیش می آید، از این رو همه تلاشمان را کردیم که این موضوعات برای کشور پیش نیاید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پخش فایل صوتی سخنان ظریف در حضور عده ای دیگر از نمایندگان بیان داشت: به آنها هم گفتیم که بخشی از این سخنان طبقه بندی است وهر کسی که بیرون بگوید ما نسبت به آن اعلام جرم می کنیم وآقایانی هم که گوش کردند نتوانستند شواهدی بیاورند که کریمی قدوسی طبقه بندی را رعایت نکرده است.

کریمی قدوسی نماینده مجلس از شاکیان خود شکایت کرد