ارزش انسان به افکار و باورهای اوست
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خواص و فواید فوق العاده روغن زیتون برای پوست و مو

خواص و فواید فوق العاده روغن زیتون برای پوست و مو

خواص روغن زیتون , مضرات روغن زیتون

روغن زیتون یک پاک کننده پوست

از زمانهای قدیم تا کنون از روغن زیتون برای پاک کردن پوست صورت استفاده کرده اند. روغن زیتون بسیار خوب جذب پوست می شود و چربی های ناخالص پوست را از منافذ آن پاک می کند و به این روش باعث می شود تا پوست نفس بکشد. روغن زیتون ضمن این که آلودگی های روی پوست را از بین می برد، سلولهای مرده پوست را هم از بین می برد و لایه های عمیق پوست را لایه برداری و پاک سازی می کند. ذکر این نکته لازم است که این آلاینده ها منافذ را مسدود می کنند و باعث ایجاد آکنه، جوش های سر سفید و سر سیاه می شوند.


  • یک مرطوب کننده قوی برای پوست

از زمانهای قدیم، رومی ها از این روغن برای چرب کردن پوست بخصوص بعد از حمام استفاده کرده اند. روغن زیتون شامل اسیدهای چرب سالم است که نرم کننده پوست به شمار می روند و زبری پوست را از بین می برد. استفاده از این روغن باعث می شود تا سلولهای خشک پوست نرم شوند و در نتیجه لطافت پوست حاصل می شود. استفاده از دو قطره روغن برای مرطوب کردن صورت به صورت روزانه کافی است.

  • داشتن موهایی ضخیم و بلند

روغن زیتون شامل مواد و ترکیبات خاص برای تغذیه پوست سر است. از جمله حاوی مواد مغذی حیاتی مانند آنتی اکسیدان ها است که باعث رشد مو نیز می شوند.

برای زیبایی موها، روغن زیتون را گرم کنید و روی پوست بمالید و ماساژ دهید. البته کمی صبر کنید تا روغن خنک شود. این روغن منافذ را باز می کند و به صورت عمیق تر به فولیکول های مو نفوذ می کند و آنها را با مواد مغذی قوی تغذیه می کند.

  • درخشندگی و لطافت موها

روغن زیتون به رفع خشکی در موها کمک می کند و باعث ابریشمی شدن موها می شود. سعی کنید قبل از حمام رفتن، موهای خود را با این روغن آغشته کنید و اجازه دهید جذب موها شود و بعد موها را با آب ولرم شستشو دهید.

شما می توانید یک ماسک خوب تهیه کنید به این صورت که زرده تخم مرغ را با روغن زیتون مخلوط کنید و موها را با آن آغشته کنید. بهتر آن است که هر نوع ماسک مو از جمله این ماسک مو را به موهای مرطوب بزنید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی پوست سر و موها بماند و بعد شستشو دهید.

خوردن روغن زیتون , ارزش غذایی روغن زیتون

موارد دیگر استفاده از روغن زیتون برای زیبایی پوست و مو

شما می توانید از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید.

از روغن زیتون می توانید برای بلند شدن و پر پشت شدن مژه ها استفاده کنید. این روغن برای زیبایی مژه ها بهتر از روغن کرچک است.

از روغن زبتون برای درمان آفتاب سوختگی پوست هم می توانید استفاده کنید.

روغن زیتون یک ضد آفتاب طبیعی است چرا که آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث محافظت از پوست در مقابل رادیکالهای آزاد می شود.

برای برجسته کردن و زیبایی لب ها می توانید از روغن زیتون استفاده کنید. برای این کار ابتدا لب ها را مرطوب کنیدو بعد روغن زیتون بمالید و سپس با یک مسواک تمیز، لب ها را ماساژ دهید تا سلولهای مرده لب ها برداشته شوند و لب ها هم برجسته و هم خوش رنگ می شوند.

اگر کف پاهای شما ترک خورده است، می توانید برای رفع ترک ها از روغن زیتون کمک بگیرید.

اگر صورت شما دارای جوش است، می توانید برای درمان آنها روغن زیتون روی آنها بمالید. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد و می توانید آکنه و جوش صورت را با آن هم درمان کنید.

بعد از استفاده از هر روشی برای برداشتن موهای زائد، می توانید از این روغن برای مرطوب کردن مناسب پوست استفاده کنید.

اما در پایان به این نکته توجه لازم را داشته باشید که چنانچه به روغن زیتون حساسیت دارید در استفاده از آن جانب احتیاط را رعایت کنید و در صورت لزوم پیش از مصرف با پزشک مشورت کنید تا بدون نگرانی از این روغن حیاتی برای اهداف مختلفی که برخی از مهمترین آنها در این مقاله آمده است، استفاده کنید. از جمله برای زیبایی پوست و مو و یا برای کاهش وزن.

منابع این مقاله : organicfacts.net – beautymunsta.com

امتیاز 4.00 ( 1 رای )