مرد پارسی دروغ نگوید حتی بهنگام مرگ در جنگ (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ظریف : در اجلاس سه جانبه براحترام به تمامیت ارضی تاکید شد

ظریف : در اجلاس سه جانبه براحترام به تمامیت ارضی تاکید شد

 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , ظریف

وزیر امورخارجه گفت: در اجلاس روز گذشته ایران، ترکیه و روسیه بر احترام بر حاکمیت و تمامیت ارضی، وحدت ملی سوریه و جلوگیری از انشقاق تاکید شد و سه کشور اذعان داشتند که راه حل سوریه سیاسی است..

 به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف صبح امروز در جمع خبرنگاران پیش از سفر رییس جمهوری به ایروان در خصوص اجلاس سه جانبه روز گذشته در روسیه افزود: در دو ماه قبل نیز در اجلاس سه جانبه ای در مسکو با آقای لاوروف مذاکراتی صورت گرفت و قرار شد بتوانیم با ترکیه اجلاس مشترک داشته باشیم و در زمینه سوریه هماهنگ عمل کنیم.

وی ادامه داد: در خصوص این هماهنگی با مقامات ترکیه نیز در تهران جلساتی داشتیم و هر سه کشور تلاش می کنند در زمینه ایجاد آتش بس و کمک رسانی انسان دوستانه بتوانیم گفت و گوهای سیاسی در سوریه داشته باشیم.

وزیر امورخارجه خاطرنشان کرد در جلسه روز گذشته چند نکته مطرح گردید که به عنوان بیانیه مشترک به تصویب رسید.

ظریف اضافه کرد: پیش از این برخی کشورهای منطقه درخصوص مسئله سوریه بدنبال درگیری و راه حل نظامی بودند که دیدگاه کوته بینانه ای بود.ما تلاش کردیم در اجلاس حمایت از سوریه- راه حل سیاسی – مصوب شود که با مخالفت عربستان به تصویب نرسید.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه در اجلاس روز گذشته بر ضرورت کمک رسانی انسانی به همه نقاط سوریه تاکید شد اظهارداشت:در جامعه بین المللی و کشورهای غربی بیشتر این بحث را مطرح می کردند که گروه های تروریستی تحت فشار هستندو حمایتها را به سمت گروههای مسلح می بردند در حالی که مردم کفریا بیش از دو سال است تحت محاصره هستند و از طریق هوایی کمک رسانی صورت می گیرد.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت:در این مذاکرات در رابطه با گروههای مسلح برای رسیدن به راه حل پیشنهادی دادند در حالی که ایران چهار سال پیش موضوع آتش بس را مطرح کرده بود و این موضوع برای تصمیم گیری در جلسات بعدی پیگیری می شود و امیدواریم به نتیجه برسیم.

ظریف : در اجلاس سه جانبه براحترام به تمامیت ارضی تاکید شد