اسایش و راحتی امروز حاصل رنج و زحمت دیروز است.(کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت بینایی و کنترل فشار خون از خواص خرمالو

 تقویت بینایی و کنترل فشار خون از خواص خرمالو

خوردن خرمالو , خوردن خرمالوی رسیده , خوردن خرمالو نارس

تقویت بینایی

ترکیبات در خرمالو همچنین دارای اثربخشی اثبات شده برای سلامت چشم شما هستند! زیاکسانتین یکی از اعضای گروه B ویتامین های موجود در خرمالو، با توجه به عملکرد آن به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان به سلامت چشم کمک می کند. مطالعات نشان می دهد که این ترکیب، دژنراسیون ماکولا، آب مروارید و شب کوری را کاهش می دهد.


کنترل فشار خون

پتاسیم یکی دیگر از مواد معدنی موجود در خرمالو آن هم به مقدار زیاد است. پتاسیم می تواند به عنوان یک وازودیلاتور و فشار خون پایین عمل کند و در نتیجه جریان خون را به قسمت های مختلف بدن افزایش می دهد. فشار خون پایین نیز موجب کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی و جلوگیری از بیماری های مختلف قلب می شود. خرمالو همچنین حاوی ترکیبات مختلفی از آروماتراپی است که باعث کاهش فشار خون می شود و می تواند سلامت قلب را به ارمغان بیاورد.


تنظیم گردش خون

علاوه بر کاهش فشار خون، مصرف خرمالو ها ماده معدنی مس را برای بدن فراهم می کنند، مس یک عنصر ضروری برای ایجاد گلبول های قرمز جدید است. بدون مس، شما نمیتوانید مواد مغذی مختلفی را برای تولید هموگلوبین جذب کنید. افزایش گردش خون سالم با گلبول های قرمز باعث افزایش عملکرد شناختی، تنش عضلانی، سوخت و ساز بدن و افزایش سطح انرژی و همچنین بهبود زخم و رشد سلولی می شود.

فایده خرمالو , فایده خرمالو رسیده , مضرات خرمالو

خرمالو و سرماخوردگی


بهبود متابولیک فعالیت

خرمالو حاوی مجموعه ای از ویتامین گروه B مانند پیریدوکسین، اسید فولیک و تیامین است، که همه بخش های ضروری از فرآیندهای آنزیمی مختلف و کارکردهای متابولیکی در سراسر بدن محسوب می شوند. با وجود این عناصر و در نتیجه افزایش متابولیسم کلی بدن، اطمینان حاصل می شود که سیستم بدن شما به طور موثر و مناسب عمل می کند. علاوه بر این، خرمالو می تواند سطح انرژی را افزایش دهد و هضم مواد عذایی را بهبود بخشد. مجددا یادآور می شویم که چون در اثر مصرف خرمالو سیستم ایمنی بدن تقویت می شود، در نتیجه مصرف این میوه پر خاصیت در زمان سرماخوردگی به شدت توصیه می شود.

 تقویت بینایی و کنترل فشار خون از خواص خرمالو